>>Bolívia

Altres 3.15 0.0487
    Visats 0.42 0.0064

Lloc Nom de l'allotjament Tipus habitació Preu (2 pers) Valoració
    Challapampa (Isla del Sol) Hostel familiar a Challapampa Doble amb bany compartit 5,22 € ★★
    La Paz Residencial Latino Doble amb bany compartit + esmorzar 22,83 € ★★
    Sucre Condor B&B Casa de Huéspedes Doble amb bany compartit + esmorzar 16,96 € ★★★★
    Potosí Hostal La Casona Doble amb bany compartit 11,74 € ★★★
    Uyuni Hostal Avenida Doble amb bany compartit 13,04 € ★★★
    Chuvica Hostal de sal* Doble amb bany compartit - ★★
    Laguna Colorada Hostal* Compartida de 6 -

*El cost dels hostels estava inclòs en el preu del tour.

Transport Kms
    Taxi 594
    Bus 527
    Avió 439
    A peu 64
    Barca 46

Kms recorreguts

1.669

A través d’aquest portal podreu veure l’oferta de bitllets per trajectes en bus entre les principals ciutats del país. Nosaltres no l’hem usat i per tant no sabem si hi ha problemes per fer les reserves. Per trajectes curts no cal reservar i la millor opció és anar directament a la terminal de busos.
    Boliviana de Aviación és la principal companyia aèria del país, connectant les principals ciutats.
    Amaszonas
    Amaszonas és una bona alternativa, sobretot si es vola des de Santa Cruz.
    Maps.me
    Maps.me és l’aplicació que no ens pot faltar mai. Només cal descarregar-se el mapa del país o zona que es vulgui visitar i ja tenim un mapa sense necessitat de tenir dades al mòbil. Serveix per navegar, té molts punts d’interès introduïts, podem crear-ne de nous dels llocs que volem visitar,… Una eina imprescindible per viatjar!
    Poc a dir d’un clàssic conegut per tots per fer reserves d’hotels. Si bé és cert que sol sortir un pèl més car que fer-ho directament amb l’hotel per la comissió que apliquen, de vegades és a l’inrevés per les promocions que tenen. Cal destacar que en algunes reserves la cancel·lació és gratuïta.
    Si busqueu un alberg on passar la nit, Hostelworld pot ser la millor opció. Va molt bé a les grans ciutats on els allotjaments són cars i compartir habitació ajuda a reduir despeses. Si viatgeu en parella, de vegades surt més cara l’habitació compartida que una de doble. L’únic però és que s’ha de fer el pagament d’un 12% al reservar, sense poder-lo recuperar en cas de cancelació.
    tripadvisor
    Un altre clàssic que no pot faltar. Tripadvisor va molt bé per tenir valoracions dels usuaris sobre hotels i restaurants i, sobretot, d’experiències i activitats dels destins turístics. Només cal saber interpretar i filtrar les opinions ja que sempre n’hi ha d’extremistes.
    Skyscanner
    La millor manera per comaprar l’oferta de vols existent és Skyscanner. Molt útil la possibilitat de mostrar els preus d’un mes complert per veure ràpidament les dates on és més barat volar, així com poder generar avisos de fluctuacions del preu dels vols que més ens interessen.
    hnadtrip
    Handtrip és l’aplicació que fem anar per portar el registre de totes les despeses. És fàcil anotar les despeses per categoties en la moneda local i t’ensenya visualment com es va distribuint i quin és el seu total. A més es poden exportar les dades per editar-les des d’un excel.
    No és que sigui imprescindible conèixer el temps que farà l’endemà però, de vegades, si volem fer alguna activitat a l’exterior, es pot reprogramar en funció de la previsió del temps. Aquesta aplicació és molt visual i fàcil de fer anar. Només cal indicar el lloc del món on ens trobem i ens dóna la previsió meterològica de Foreca.com.

• No cal visat per entrar a Bolívia. La durada de l’estada és de 30 dies ampliables fins a 90.
    • Alguns punts fronteres cobren una petita taxa per fer el tràmit.
    • Si vols visitar la zona selvàtica del país necessites la vacuna de la febre groga. I si després d’una estada a Bolívia preveus visitar algun altre país verifica si et demanaran la vacuna -nosaltres, tot i no visitar la selva, ens la vam posar perquè sabíem que ens la podien demanar per entrar a Austràlia-.
    • La moneda en curs a Bolívia és el Bolívar.
    • No hi ha problema per treure moneda dels caixers sense haver de pagar comissions.
    • L’ús de la targeta és molt limitat; nosaltres només hi hem comprat uns vols interns.
    • Hi ha una àmplia oferta de companyies de busos per moure’s pel país. Algunes ofereixen seients-llit pels trajectes més llargs que solen ser de nit. Nosaltres vam optar per l’avió per fer el trajecte més llarg.
    • Tot i que ja existeix algun portal online, la millor manera de comprar bitllets de bus és atansar-se a la mateixa terminal de busos el mateix dia pels trajectes curts, o amb un dia d’antelació si el trajecte és llarg (més de 6 hores).
    • Teníem la idea preconcebuda de que els viatges en bus serien perillosos, sobretot pel mal estat de les carreteres. La nostra experiència al respecte contradiu totalment aquesta idea.
    • Cal vigilar amb els taxis que s’agafen a la nit si el bus arriba tard. Millor usar els verificats per la companyia de busos o esperar a la terminal fins que sigui una hora més prudencial.
    • El mal d’altura o soroche pot ser un problema a altes alçades. Pot provocar símptomes com mareig, nàusees, indigestió, fatiga o mal de cap. Sobretot es produeix quan s’ascendeix ràpidament per sobre dels 3.000 metres. Es recomana fer aquest ascens a poc a poc i, en tot cas, no fer sobreesforços.
    • Nosaltres portàvem un medicament que es diu Edemox 250mg per combatre’l. Però hi ha alternatives més naturals que utilitzen els locals: la fulla de coca. Ja sigui mastegant-ne unes 15 durant 10 minuts com a mínim o fent-ne infusions.

1610, 2017

Tour pel salar d’Uyuni i l’altiplà bolivià

No feia massa temps que coneixíem l’existència d’aquest impressionant indret del món; ens el van presentar els Sabàtics el 2013. Des de llavors teníem clar que era un “must” a visitar durant la nostra estada per […]

2808, 2017

Potosí, al ritme del Cerro Rico

De Sucre marxem amb el primer bus del matí cap a Potosí. Després d’un trajecte prou confortable d’unes tres hores ja tenim les primeres vistes de la ciutat: una basta extensió de cases i edificis […]

706, 2016

Sucre, la ciutat blanca

Des de La Paz en autobús són 12 hores de trajecte però com que trobem que els preus dels vols no són gaire cars decidim anar a Sucre en avió. En tan sols un parell […]

306, 2016

La Paz: centre econòmic i polític de Bolívia

Arribem a La Paz a les 6 la tarda després d’un viatge en bus d’unes 5 hores des de Copacabana (30b$). Pugem al bus i al cap de mitja hora el conductor ens diu que […]

3005, 2016

L’origen de la cultura inca: la Isla del Sol

El bus que cobreix la ruta entre Puno i Copacabana surt ben puntual a primera hora del matí (7:30h) des de l’estació central d’autobusos. No és que hi hagi gaires quilòmetres entre ambdues ciutats però […]

FES-TE SUBSCRIPTOR DEL NOSTRE BLOG

Subscriu-te al nostre butlletí i sigues el primer en assabentar-te dels nous continguts que publiquem. Només cal la teva adreça de correu electrònic.